Wednesday, October 2, 2013

MURAH DAN SEDAP

Salam...

23.45 pm

Saya memang suka makan. Pantang orang ajak makan tak kira pagi atau malam, pasti jadi orang pertama turut serta. Biasanya teman-teman makan sekepala  Hasnita, Aza, Mashitah ataupun Che Ros dan Miri.

Kami memang gemar mencuba restoran baru yang muncul bagai cendawan tumbuh di Shah Alam (maklum banyak pusat komersial baru wujud). Jika suka kami akan 'like' dan jika sebaliknya itulah kali pertama dan terakhirnya pekena di situ.

Namun ada satu kedai makan yang memang kami suka singgah (esp time hujung2 bulan). Terletak lebih kurang 3 km daripafa opis kami di Sek 15. Kedai makan ini terletak di Pusat Komersial Anggerik Mall Shah Alam (tak pasti seksyen berapa, maybe 4 or 3). Kedai makan ini terletak di tingkat atas di medan selera.

Kedai makan yang dinamakan Selera Utara oleh empunyanya cukup simple menghidangkan lauk pauknya. Menu tidak banyak tetapi cepat habis. Setiap kali pergi menu yang sama dihidangkan seperti kari ikan jenahak, sotong atau udang goreng tepung, telur goreng, masak lemak labu, sup daging atau tulang, ikan keli bersambal, ayam goreng kampung dan paling best ayam goreng ala-ala kfc. Sanggup tunggu yang panas untuk menikmatinya.

Pemiliknya seorang pakcik akan mengira hidangan sebelum kita makan dan biasanya berapa lauk pun yang diambil dia akan berkata "RM4 sudahlah atau RM5 sudahlah". Cuma bila ambil sup harganya akan lebih sedikit. Memang cukup murah harga yang diberikan dengan lauk-pauk yang diambil. Biasalah mesti ambik lauk lebih dari satu. Oleh sebab itulah gerai dia sentiasa full house. Bukan sahaja rasa sedap tetapu murah. Sebenarnya bab makan saya tidaklah berkira sangat, tetapi bila teringin ayam kfc atau sup tulang kedai pakcik ni jadi pilihan.

Dan satu lagi tarikan medan selera di Anggerik Mall ini adalah air mangga, tembikai laici ataupun karot susu. Paling menyamankan tekak pastinya mangga. Bayangka slice mangga di potong dan diletakkan di atas air mangga yang dikisar. Harganya juga tidak mahal, cuma RM2.50 dan anda akan rasai keenakannya. Bak kata pepatah sebuah gedung kain 'memang berbaloi'. Dengan hanya RM10, anda akan dapat rasai kenikmatan sajian tengah hari tanpa bersungut mahal atau tak sedap.

Hot Mama Reen
00:06 am
Kedai makan Selera Utara menggamit pengunjung...
Percaya atau tidak, nasi, sotong goreng tepung, sedikit sayur dan sambal ini semuanya berharga RM4.00
Terbaekkk...air mangga dengan hirisan slice mangga..harga RM2.50..yummy





No comments:

Post a Comment