Tuesday, October 22, 2013

ENTRI DINIHARI

23/10/13
01:24 am

Salam,

Entri ini saya tulis dengan pelbagai perasaan. Biji mata segar walaupun sudah dinihari. Anak-anak pula sudah lama lena, cuma bb Aiman sesekali merengek (ubatnya ngempeng). Ini padahnya bila tidur dulu (ketika tidurkan Aiman) dan kemudian bangun selesaikan kerja-kerja rumah yang lain.

Saya mendapat satu pengajaran hari ini. Kadang-kadang apa yang kita cuba kongsi mungkin tidak disenangi sesetengah pihak. Mungkin tidak selesa ataupun bersikap itu adalah privasi yang tidak boleh dikongsi bersama orang lain.

Ya, saya mengetahui apa yang tersirat. Entri yang kita kongsi (dengan niat baik) perlu bijak dan juga beradab. Biarlah sesiapa jua yang membacanya akan rasa senang hati. Kalau diikut rasa hati bimbang perkara lain yang terjadi.

Untuk entri akan datang saya perlu lebih berhati-hati dengan apa yang ditulis untuk dikongsi. Kata orang jangan syok sendiri kerana akan memakan diri. Semoga apa yang terjadi menjadi pengajaran berguna dan peringatan di masa akan datang. Satu perkara yang perlu dipahat dalam kotak fikiran, jaga privasi kita.


Hot Mama Reen
01:35am

No comments:

Post a Comment