Monday, November 25, 2013

YEAY..I'M BACK

26/11/2013
10:22 am

Salam,

Semalam saya berkesempatan untuk bekerja semula setelah dua minggu diberi cuti rehat. Seronok rasanya dapat kembali bekerja dan duduk di cubicle saya. Sesungguhnya saya akui memang senang dengan persekitaran di pejabat di samping teman (wani, emi, elin, tun, miri, mama itt, nora, ida, jj, che osh, intan, maizan, maswa, miza, linda, eizan dan teman-teman lain) yang memang begitu menggembirakan saya.

Dua minggu sebelum itu memang saya akui mood agak kureng. Maklumlah keadaan akan bercelaru dan pelbagai perasaan bermain dalam fikiran. Namun setelah dua minggu, saya mula rindu suasana kerja dan rakan-rakan saya.

Sebaik melangkah masuk, saya disambut dengan tawa mesra teman-teman yang ketika itu turut meraikan potluck 'mak hanyam' kak liza yang akan berpindah ke 'new destination'...gud luck to her.

Potluck with Kak Liza..jangan lupa kami naa...


Ramai bertanya keadaan kesihatan saya. Saya hanya menjawab 'Alhamdulillah' dan emosi sudah kembali stabil. Benar saya sudah pulih dari kedukaan sementara itu.

Saya memang tidak sabar untuk bekerja. Sebenarnya saya lebih suka bekerja dari duduk rumah (apatah lagi jika anak-anak ada, mereka boleh buat saya sakit kepala dan hilang suara).

Saya akui sepanjang 13 tahun bekerja di Karangkraf, situasi bekerja memang agak menyenangkan. Sama ada persekitaran atau teman-temanya. Tidak betah rasanya untuk mencari kerja di tempat lain kerana keindahannya ada di sini.

Selepas ini, jika tidak bekerja di sinipun, saya tidak akan mencari pekerjaan lain kecuali mungkin mencuba bidang baru, seperti blogger atau online bisnes (hehe dalam perancangan).

Kenapa saya kata best bekerja? Ini kerana hubungan kami di sini seperti adik beradik. Kala susah dan senang bersama. Seperti ketika saya menerima berita sedih tempohari, rakan-rakan yang paling terdekat mennenangkan saya. Tidak meminggirkan mana-mana gender, semuanya bersikap baik pada saya.

Saya percaya, jika kita baik dengan seseorang, maka baik juga yang akan dibalas pada kita. Dan saya paling suka acara makan makan-makan atau potluck.

Ni masa time lepas raya...so hidangan lebih pada juadah raya yer...

Biasanya kami buat makan-makan ni bila mahu menyambut sesuatu majlis. Misalnya untuk permulaan puasa, sambutan raya ataupun saja-saja nak buat makan-makan (selalunya waktu dapat gaji).

Macam-macam makanan yang dibawa teman-teman. Masing-masing menunjukkan skil memasak dan saya memang suka senario ini. Walaupun makanan itu simple (karamel elin paling best) tetapi begitu bermakna potluck yang diadakan. Kata orang lebih merapatkan silaturrahim...

Yang bestnya potluck kami ni disertakan dengan pertandingan pakaian tercantik...
ni antara pemenang & hadiah saya selalunya sponsor.


Oleh sebab itu saya memang suka bekerja. Cara bekerja kami cukup santai. Gelak ketawa teman-teman memang begitu mendamaikan dan mampu menceriakan hati yang gundah. Maklumlah kerja kami sentiasa dihambat deadline, so ketawa yang dicetuskan mampu mengundang bahagia.

Ni pula majlis simple 'makan-makan' with Nana (last day dia).


Semoga saya terus diberi kekuatan untuk terus berada di sini dan menerajui sesuatu yang baru (kena buat kamus bahasa fesyen lepas ni). Dan terus diberi peluang untuk merasai momen (di atas).

Hot Mama Reen
11:20 pm

Acara makan-makan kami ni kadang-kadang dipanjangkan ke luar, masa ni open house raya..JJ tuan rumah.



1 comment:

  1. waah... siap ada pertandingan baju tercantik lagi nok! huhuhuh kelasss

    ReplyDelete