Monday, November 11, 2013

SETIAKAH ANDA?

12/11/2013
12:05 pm

Salam

Cuti MC dua minggu yang diberikan membuatkan saya lebih senang berehat sambil menonton rancangan tv kegemaran. Sedang memilih stesen tv yang digemari (banyak sangat channel), saya tertarik untuk menontoton siaran HBO Fatal Attraction lakonan Micheal Douglas dan beberapa pelakon wanita lain.

Cerita itu saya rasa satu cerita lama (melihat pada cara pakaian dan gaya dalam filem berkenaan}. Ia mengisahkan bagaimana dalam satu malam sahaja seorang lelaki yang sudah berkahwin tetapi boleh terjebak melakukan hubungan bersama wanita lain.

Biarpun perkenalan itu singkat tetapi ia membuatkan wanita itu hamil dan keadaan ini menyebabkan lelaki itu berada dalam keadaan cukup tertekan. Malah dia cuba merahsiakan hubungan itu daripada isterinya, namun wanita kedua pula yang beria-ia mahu memberitahu kepada isterinya.

Keadaan bertambah rumit apabila suami dengan beraninya memberitahu dia ada affair dengan wanita kedua itu hingga menyebabkan anak mereka diculik sementara oleh wanita berkenaan.

Sebenarnya lelaki itu mahu wanita kedua melupakan sahaja hubungan mereka kerana ia bersikap sementara tetapi bukan mudah untuk wanita kedua terus melupakan dirinya. Dia cuba menarik perhatian lelaki berkenaan dan merosakkan hubungan mereka suami isteri.

Sebagai wanita, memang isterinya begitu marah dan sedih apabila suami disayangi mengaku ada hubungan dengan wanita lain. Namun dia bersikap optimis dan cuba untuk menyelamatkan mereka sekeluarga dari wanita kedua. Akhirnya satu pergelutan berlaku dan wanita kedua mati ditembak di tangan isterinya.

Bagi saya ia sebuah filem yang cukup menarik untuk dilihat. Melihat mesejnya di sini di mana, persoalan kesetiaan seorang suami pada pasangannya. Aduh..mudah sungguh seorang lelaki itu tergoda dengan godaan seorang wanita yang akhirnya terjebak hingga membawa musibah.

Kata orang jangan cuba bermain dengan api, kelak membawa diri. Ingat Tuhan dan dengan keimanan yang ada insha-Allah kita dapat menghindari dugaan ini. Maklum bekerja dalam dunia serba mencabar ini pelbagai insan kita temui. Cuma bergantung pada niat anda bekerja untuk keseronokan ataupun menyara keluarga.

Jika anda seorang yang benar-benar setia pada hubungan anda, pasti tidak akan timbul perasaan ingin mencuba berhubungan dengan orang lain. Walau ia bersikap sementara namun keindahan yang dirasa itu boleh membunuh hubungan anda dan pasangan.

Tanya diri kita, sejauh mana jujur atau tidak pasangan kita. Namun saya percaya setiap hubungan itu pastinya berlandaskan perasaan jujur, saling bekerjasama dan setia pada pasangan masing-masing. Bukan tidak boleh berkawan, tetapi biarlah berpada-pada.

Tip kesan pasangan curang:

1. Sering balik lewat.
2. Jika ada panggilan telefon, akan pergi luar rumah untuk bercakap.
3. Terlupa tarikh-tarikh indah anda berdua.
4. Berubah sikap, misalnya sering marah-marah padahal sebelum ini tidak.
5. Gemar bergaya seperti sebelumnya.
6. Gemar menonton rancangan berbentuk cinta (mungkin sebelum ini suka tengok cerita action).
7. Bersikap acuh tidak acuh jika diminta pertolongan.
8. Tidak berenggang daripada telefon (toilet pun bawak).

Banyak lagi nak kesan tip pasangan curang, anda boleh layari majalah kekeluargaan no 1, Seri Dewi & KELUARGA. Pelbagai tip suami isteri boleh anda kongsi.


Hot Mama Reen
12:22 pm


Setia & jujur kunci hubungan erat suami isteri.





No comments:

Post a Comment