Monday, November 11, 2013

GAYA BAK SANG RATU

12/11/2013
12:50 pm

Salam,

Walaupun bercuti tetapi tidak menghadkan aktiviti laman sosial bersama teman-teman. Dengan smart phone, saya masih boleh tahu aktiviti teman-teman baik di pejabat atau luar. Cuma cuti kali ini saya tidak selesa untuk menjawab sebarang phone call (kecuali yang betul2 urgent). Minta maaf semua yer.

Jika mahu berhubung dengan saya, whatsapp sahaja, pasti saya akan membalasnya (jika tidak tidur). Semalam saya sempat melihat FB teman-teman. Amboi-amboi, masing-masing post gambar melaram dengan gaya anggun bak seorang puteri.

Itu semua gara-gara majlis Nona 3 Dekad anjuran majalah Nona. Diam tak diam rupa-rupanya majalah high profile ini sudah melewati usia 3 dekad. Congrats...

Sebenarnya saya juga pada mulanya berangan untuk hadir ke majlis berkenaan. Malah sudah berkira-kira baju mana yang nak saya pakai bersesuaian dengan teman iaitu hitam. Namun saya hanya merancang dan Tuhan menentukan.

Anyway saya hepi tengok teman-teman saya semuanya cantik bergaya. Masing-masing ada gaya tersendiri. Rata-rata selesa memilih dres atau jubah moden yang digayakan dengan selendang pelbagai gaya.

Dengan sedikit solekan, nah mereka bukan sahaja teman biasa yang saya biasa lihat di pejabat, tetapi berubah bagai sang ratu. Syabas uolsss...(jeles sangat). Kalau saya anda sudah tentu jadi ratu gambar (hehehe).

Berbalik pada fesyen, saya melihat trend sekarang lebih gemar mengenakan dres atau jubah moden untuk menghadiri majlis rasmi. Bagi saya ia bukan sahaja sesuai untuk majlis rasmi tetapi juga program berbentuk keislaman. Tampak sopan, cantik dan yang penting masih mengekalkan ciri seorang muslimah.

Jika pandai menggayakannya dengan tali pinggang (seperti Eizan, editor PAMA) ataupun kerongsang, pasti menampilan anda tampak memukau. Sangat sesuai digayakan dengan sepatu yang bersesuaian serta clutch, memang penampilan anda semua menarik.

Begitu juga dengan pemakaian selendang. Usah risau untuk menggayakannya lain daripada yang lain. Jika tidak pandai, lihat sahaja contoh dalam youtube kerana ia guru paling bagus untuk mereka yang mahu berhijab lain daripada yang lain (esp bagi yang mahu ke majlis sebegini) Kalau tidakpun sekadar lilitan biasa, penampilan anda tetap anggun bergaya.

Ramai juga kini yang menjual dres dengan harga berpatutan. Kalau dulu, dengar nama dres terus terbayang harganya yang puluhan atau ribuan ringgit. Kini tidak lagi. Ada yang hanya mencecah bawah RM100 tetapi dresnya cukup cantik dan indah. Opss bukan jubah tau, tetapi nama hebatnya dres.

Bukan sahaja untuk mereka yang belum ada anak, tetapi bagi yang BF juga turut direka dres yang menyenangkan anda semua. Dalam soal ini, anda perlu bijak dan berhati-hati dalam memilih busana bersesuaian. Jangan ditipu dengan paparan dalam laman sosial. Kadang-kadang harga ditawarkan mahal, tetapi jangan tak tahu ada diantaranya diambil di KWC. Di sana harga memang murah tetapi anda kena beli borong dengan design yang dipilih berlainan.

Oh ye saya lupa jualan di talian ini adalah bagi mereka yang malas untuk bersesak dalam jammed, malas nak memandu, malas nak cuba, malas nak berjalan atau mahu cepat. Boleh saja beli dalam talian ini tetapi ingatan saya perlu bijak dan belek betul2 serta buat perbandingan.

Jika anda berbuat demikian, bukan sahaja jimat kos tetapi juga berbaloi. Cuma tarikan sahaja tangan di keyboard ipad or lappy or smart phone dan google jualan murah atau apa sahaja. Memang rambang mata dibuatnya dan sekali lagi pesanan saya, buatlah pilihan bijak.


Hot Mama Reen
1:08pm



Gambar team raya SDK 2013...dres tajaan butik Kupu Kupu By Dzaz...cantik & selesa digayakan.








2 comments:

  1. Berdasarkan profil Hot Mama Reen, nampaknya saya pun Hot Mama juga lah ya ;). Hot Mama Zura.

    Blog yang santai dan tenangkan minda bila membaca. Salam perkenalan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq mama zura..tp ank saya dh 4...should b 5 n.year..tp x de rezeki

      Delete