Thursday, January 2, 2014

ENTRI YANG TERTANGGUH...(PENANGAN BOWLING)

30/12/2013
3:90 pm
Salam,

Semalam saya sempat menghabiskan hujung minggu dengan seronoknya. Kenapa ye? Sebabnya saya berpeluang bermain bowling bersama teman-teman.

Opss ini bukan game saja-saja tetapi mewakili rumah sukan pejabat iaitu Blue Team. Walaupun sekejap tetapi bagi saya cukup bermanfaat. Maklum saya pergi seorang (ditemani Yus tanpa kehadiran anak-anak). 

Bukannya saya tidak suka anak-anak ada sekali, tetapi lebih menyenangkan kerana tidak perlu fikirkan kehendak mereka (jika ikut sama). Bimbang akan menjejaskan mutu permainan....hehehe.

Biarpun ketika mahu pergi Adam sibuk bertanya “mama nak pergi keje ke, Adam tak boleh ikut”. Saya katakan tidak kerana ini bukan kerja tetapi pergi sukan (selalunya jika pergi opis, saya akan bawak budak-budak ni). Adam memang gemar menyendeng saya (untuk pergi kemana-mana), tetapi kali ini dia tewas.

Tidak seperti Aqil yang tidak kisah saya pergi mana dan pantang baginya mengikut saya ke pasar. So alasan selalu saya gunakan (tanpa membawanya) “mama nak pergi pasar ni”. Pasti dia tidak akan ikut.

Manakala Aiman saya senang tinggalkan dengan pengasuh, biarpun En Abah kata boleh jaga. Saya tak nak susahkan dia dan better pengasuh yang take care of him.

Walaupun enjoy bermain tetapi fikiran saya tetap pada anak-anak. Bagaimana dengan makanan mereka, apa mereka sedang buat dan sebagainya.

Sebenarnya dah lama tak main bowling. Dulu rajin juga bermain dengan jiran-jiran tatkala hujung minggu. Biasanya kami berlawan sesama sendiri dan menikmatinya dengan rasa seronok.

Alhamdulillah berkat teman-teman sepasukan, abang Hamid, abang Halim, en Hasli, Lan, Yus, Zubed, Lili, Nana dan Mek Na, kami berjaya rangkul tempat kedua. Habuannya kami dapat ‘duit gaji’ sebayak RM58 dan bagi saya sudah memadai.

Sebenarnya saya tidak fikir duit kerana apa yang penting seronok sekali sekala dapat lepaskan diri dari anak-anak.

Sebaik lepas main, saya gegas balik rumah. Biarpun tarikan ‘sale’ di Setia City Mall begitu memanggil-manggil (maklum saya ni kaki shopping), namun ingatan pada Piqa, Adam, Aqil dan Aiman lagi kuat.

Sudahnya setelah berpusing-pusing sekejap di H&M, saya kemudiannya terus balik )maaf pada Yus kerana terpaksa tinggalkannya. Biarpun seronok bermain, tetapi ingatan tetap pada anak. Lebih-lebih lagi ada teman-teman lain seperti JJ yang bawa suami dan anak.

Saya bayangkan apa yang mereka buat ketika itu. Biarpun kadangkala pening dengan sikap anak-anak yang memang ‘notty’ tetapi mereka menghibur hati saya.
Sebaik sampai rumah, Adam menyambut saya di muka pintu. Pertanyaannya, “mama tak beli apa-apa ker?”. Mujur kami bukan sahaja dapat duit poket tetapi juga jajan (makanan ringan).

Memang ssya sukakan senyuman manis Adam, tak sabar nak mengusik sidemok Aqil (dia selalu marah apabila diusik, menyuruh Piqa buat itu dan ini, dan paling saya rindukan Aiman yang sudah mula dapat kaki.

Bahagia hati saya melihat dia jalan ke sana kemari dan biarpun penat (walaupun hanya main 3 game), saya masih boleh melayani segala pertanyaan anak-anak.

Hot Mama Reen
6.00 pm


 

 
 
 
 

 


No comments:

Post a Comment