Friday, September 20, 2013

Giler tulis blog

Salam...

Hari ini tiba-tiba macam meroyan nak tulis blog. Mungkin sebab suka menulis sejak dulu-dulu lagi. Kalau tak, takde le gigih ambik STPM sebab nak ambik course mass comm. Berangan nak belajar kat Uitm, tapi novel Sindora tulisan Shamsiam Mohd Nor menyebabkan saya bertukar angina belajar di over the sea..USM.

Pernah juga berangan nak keje kat newspaper, tapi bakal suami (ketika itu) tak galakkan sebab tahu keje kat paper macam mana. At last keje kat majalah, ok jugak dapat jumpa VIP dan juga golongan marhaian. Pernah juga berangan nak tulis novel..tapi idea je la dalam kepala..nak teruskan mungkin belum masa.

Sibuk urus empat anak dan hanya sempat berehat bila anak-anak dah tidur. Lelah dibuatnya walaupun suara dah macam petir marahkan anak-anak. Makin besar makin banyak perangai mereka. Hanya sempat curi-curi masa berFB dan tonton TV. Itupun kena tunggu hari jumaat dan esoknya cuti.

Seronok rupanya dapat tulis blog. Ibarat diari kecil kita macam dulu-dulu tapi dalam kondisi yang lebih menyeronokkan. Dulu diari kecil kita luahkan segala-galanya. Emak marah ke, gaduh dengan kawan or boyfie tak dating jumpa, semuanya diluahkan dalam buku kecil yang kadang kala ada bunga di depan. Siap tulis 'siapa baca dia berdosa' untuk menjaga privasi.

Sekarang segalanya hujung jari. Mungkin lama-lama tulis blog akan jadi habit seperti kita buka FB or twitter ataupun instagram. Cuma hot mama macam saya ni punya masa ke? He3..saya akan cuba usahakan kerana bagi saya hot mama sangat versatil..macam2 kerja boleh dilakukan dalam satu masa. Jadi kepada teman-teman ayuh kita berblogging..semoga ada coretan, pengalaman ataupun diari anda boleh jadi panduan dalam menelusuri kehidupan ini.

* tq to netty yang ajar walaupun bz...nnt hot mama belanja yer..

Selamat berhujung minggu...

1 comment:

  1. Go..go..chayok. Mama Rin boleh, kita semua boleh. Selamat berblog :D

    ReplyDelete