Monday, December 2, 2013

SELENDANG VS TUDUNG AWNING

3/12/2013
00:23am

Salam,

Ketika menulis entri ini, ide begitu mencurah-curah. Tetapi bahasa entri tidak perlu seperti novel kerana mereka yang membaca lebih gemar bahasa santai.

Sebelum menulis tadi saya sempat melihat program romantika yang disiarkan di astro saluran 134 (kalau x silap & penerbitnya zulakmarwati adalah senior saya di USM).

Saya menonton romantika memaparkan kisah pelakon natasya hudson di samping suaminya carleed dan dua cahayamata mereka.

Saya bukan mahu persoal cerita perkahwinan pelakon dan juga model itu. Tetapi penghijrahan yang dilakukan oleh natasya. Menurut temubual bersama ibunya, natasha berubah 360 darjah sebaik balik mengerjakan umrah.

Oh! Bagus sekali penghijrahan yang dibuat. Ya dulu natasha juga salah seorang pelakon dan model yang boleh tahan penampilannya.

Tetapi kini, dia tetap manis dan menawan dalam hijabnya yang cukup simple. Sekadar lilitan biasa yang menyerlahkan sisi anggun natasha.

Menurut suami, walaupun natasha sudah berhijab, tetapi dia masih lagi pandai menggayakan penampilan yang stail. Malah katanya lagi 'natasha kita sudah berhijabista'.

Suka saya melihat gayanya. Benar sapa kata jika berhijab tidak boleh bergaya. Stail itu mengikut kreativiti seseorang dan bijak menggayakan busana yang dipakai.

Seperti juga misz nina, alhamdulillah, perubahan dirinya cukup menakjubkan. Seperti natasha, dia juga berubah 360 darjah sebaik pulang mengerjakan haji tahun ini.

Masih lagi maintan dalam berfesyen cuma gayanya menjurus kepada lebih menutup aurat. Biarpun bergaya turban (saya suka style ni dulu), namun bijak menutup leher dengan inner. Malah pakaian yang dikenakan juga longgar berbanding penampilan dia yang cukup seksi suatu ketika dulu.

Kalau dulu mereka yang bertudung hanya tertakluk pada satu-satu fesyen. Tetapi kini tidak lagi. Dengan hanya sehelai selendang, pelbagai gaya boleh dilakukan. Nah! Jangan bilang fesyen hijab itu kolot, sebaliknya ia dianggap begitu mendominasi dunia fesyen kini.

Tidak salah kit bereksperimen dalam berhijab, cuma jangan keterlaluan. Contohi sahaja gaya natasha, yatt hamzah, irma hasmie, misz nina dan beberapa lagi artis yang memilih untuk berhijab. Jika artis, lagi banyak ikutan dan mereka sebenarnya membawa pengaruh baik. Mungkin boleh mendorong mereka yang tidak berhijab untuk mengenakannya sebagai gaya seharian.

Walau apa sekalipun gaya hijab anda, pastikan selesa, kemas dan yang penting menutup aurat. Jika mahu yang simple, sarung sahaja tudung ready to ware ataupun selendang yang boleh dicuba seribu gaya.

Hot Mama Reen
00:46 am

siapa sangka kadang-kadang kita boleh tersama pakai tudung...bukan saja tudung, gaya lilitan pun sama (with tokey tudung @eizan ariffin)

No comments:

Post a Comment