Thursday, July 17, 2014

ENTRI YANG TAK HABIS DITULIS...I HAVE NO IDEA

30/5/2014
10:42 am

Salam,

"Mama coklat yang warna purple tu tak boleh makan dah yer...cikgu cakap" terpancul soalan dari anak kedua, Adam. Saya katakan yer..Adam dah tak boleh makan coklat tu...ada benda tak elok dalam kandungannya. Alhamdulillah Adam faham kenapa coklat yang jadi kegemarannya itu tidak boleh dimakan lagi.

Oh! memang anak kedua saya ini seorang yang coklat lover. dia memang suka giler dengan coklat, aiskrim, kek keju, kek coklat dan seumpamanya. perangaainya mungkin ikut En. Abah yang juga penggemar coklat dan aiskrim (dalam peti sejuk mesti ada stok asikrim).

Dan bila tak boleh makan coklat warna purple itu saya seperti kasihan padanya. Coklat itu memang mernjadi feberet terutama yang dibungkus kecil-kecil. Dalam hati saya berkata 'bukan mama tak kasi tapi dah tak boleh makan..."

Entri ini ditulis pada bulan lima hari itu. Ketika satu negara kecoh pasal coklat warna purple ini....bila nak sambung balik..i have no ide..

Apa yang pasti, selepas kejadian itu, saya bukan lagi pembeli tegar coklat purple ini. Walaupun rasanya sedap, tetapi biarlah dulu. Walaupun pelbagai iklan dibuat untuk memberitahu bahawa ianya kini berstatus halal dulu, kini dan selamanya.

Malah saya juga tiada kesahihan bila mana ada yang mendakwa sebenarnya isu ini diperbesarkan kerana ia adalah satu konspirasi untuki menjatuhkan orang Islam. Ermmm...macam-macam dan saya juga sudahkan entri ini begini sahaja...


Hot Mama Reen
18/7/2014
9:32 AM

1 comment:

  1. Kadangkala yang trendi tak semestinya boleh diikuti atau dinikmati.

    ReplyDelete