Thursday, March 27, 2014

FENOMENA CRUMPLE SHAWL...BEGITU MENGUJAKAN

21/3/2014
3:02 pm

Salam,

Dah sekali menulis, memang kita akan jadi gian. Baiklah kali ini saya nak tulis sesuatu yang saya sangat suka. Apalagi iaitu pasal fesyen. Sebelum ini saya ada tulis mengenai fenomena 'glitter shawl' yang menjadi pilihan dan mainan penggemarnya.

Dan kali ini mengikut pemerhatian saya, crample shawl pula mendominasi fesyen. Jika melihat perkembangan tren ini di pejabat saya, semua teman-teman, Eizan, Linda, Anis, Wawa, Seda, Fasya Fazida yang turut menggilai crumple shawl ini.

Geng crumple shawl...Ida & Linda..senang kan pakainya...
Bukan mereka sahaja, saya juga tuidak terkecuali. Apatah lagi harganya cukup murah RM10. Dan saya percaya jika beli di jalan TAR, pasti harganya jauh lebih murah. Memang sebelum itu saya tercari-cari shawl jenis ini. Saya jenis yang 'rock' (rock ke...) dan simple...so shawl begini memang kena dengan jiwa saya.

Bagi saya jika mahu yang proper (selendang meletop & kemas), adalah untuk tujuan pergi dinner or majlis orang kahwin. Di pejabat shawl sempoi memang jadi pilihan. Belum lagi tengok pergi pasar, hehe..tudung sarung je lagi senang untuk digayakan.

Sebelum ini memang sya ada beberapa koleksi crumple shawl ini. Cuma ianya bercorak. Dan saya memang nak cari yang pelbagai warna. Apatah lagi bila buka IG Jojie (saya jadikan dia idola dalam pemakaian selendang, sebab gayanya yang selamba), dan cantik Jojie memakainya dengan hanya meletakkan di kepala. Apa yang penting menutup aurat.

Berbalik yang tadi, saya borong tudung dari seorang staf remaja (Uzma) sampai lima helai. Semua color yang best saya rembat, hingga menimbulkan rasa tak puas hati Anis (jangan mare ye Anis). Memang tudung ini cukup senang dan mudah untuk digayakan. Tanpa iron, crumple shawl ini memang memikat memikat hati.

Rasanya tren crumple shawl ini dan lama (saya sudah memilikinya sebelum itu) tetapi apabila penyanyi no 1, CT memakainya, selendang itu kembali popular. Betullah tarikan personaliti itu penting dalam mempengaruhi orang untuk memakainya. Dan terbaru CT juga telah dilamar menjadi Ikon bagi tudung Ariani, satu jenama popular. Perkembangan yang bagus apatah lagi CT menjadi ikon fesyennya.
 
Salah satu koleksi crumple shawl saya..momen bersama owner 'terlajak laris' Datuk Syukri di kediamannya
dan geng2 editorial Grup Majalah Karangkraf.

Satu keputusan yang bijak di ambil oleh kedua-duanya kerana baik CT ataupun Ariani punya pengaruh yang kuat. Memang senang nak gayakan crumple shawl ni..lilit-lilit sahaja dan penampilan tampak cantik. hehe..tak caya jom kita tengok gambar-gambar saya bersama teman-teman menggayakan crumple shawl ni.


Hah..ni pulak antara crumple shawl yang mula-mula ada dalam koleksi, time Karnival Karangkraf, temaSafari...
with beutiful owner of Malady Couture, Mass Mohammad.

Murah atau mahal, terpulang pada seseorang itu. Jika murah tetapi gaya memakainya cantik, pasti akan jadi tarikan orang lain untuk memakainya. Bukan saya katakan tidak pada satu jenama ini (memang popular) tetapi, tudung begitu bukan taste saya. Lebih selesa (bagi saya) menggayakan selendang atau tudung yang senang untuk digayakan. Tepuk dada tanya selera. Apa yang penting kita menutup aura kannnn...

Hot Mama Reen
3:46 pm
27/3...(abaikan date ini, kerana selang beberapa hari baru continue tulis)...

No comments:

Post a Comment